Kenia op zen best! - Reisverslag uit Shikusa, Kenia van Robin Lourenz - WaarBenJij.nu Kenia op zen best! - Reisverslag uit Shikusa, Kenia van Robin Lourenz - WaarBenJij.nu

Kenia op zen best!

Blijf op de hoogte en volg Robin

06 Februari 2014 | Kenia, Shikusa

Wauw de tijd gaat hier zo snel! besef me net dat ik er al weer 4 weken zit haha. Het voelt hier echt als thuis en we hebben ookal echt onse fijne spotjes uitgekozen. Gister gingen we in de ochtend naar Kakamega voor boodschappen want alles was op! we hadden mooi uitgerekent dat we met de lunch terug zouden zijn, maar nee alles ging mis! Naar dat we boodschapjes hadden gedaan en even op ons terrasje hadden gezeten gingen we een pikipiki uitzoeken om mee terug te rijden. Dat is altijd nog een gedoe want wij willen graag iemand die beetje fatsoenlijk ruik en een grote motor heeft die lekker zit haha, ja zo kieskeurig zijn we dan wel. Uiteindlijk hadden we iemand gevonden die voor mooi prijsje ons naar het project zou brengen. Eenmaal achterop de motor beginnen Eva en ik altijd luidruchtig allemaal liedjes te zingen en altijd word er gevraagt of we zangeresen zijn, want we kunnen oh zo mooi zingen.... Op een gegeven moment begint de motor te trillen en een raar geluid te maken, onze pikipiki driver stopt en vertelt ons dat ze band gesprongen is en veder op kan die gemaakt worden. Daar lopen dan 2 moezoengoes (blanke mensen) met een motor en hun pikipiki driver haha. Uiteindelijk kwamen we bij een klein winkeltje aan de weg waar je fris en dingentjes kon kopen. Daar gingen we op een bankje zitten terwijl de motor gemaakt werd. Ze hadden daar een puppy lopen echt een schatje, ze vroegen aan ons of we een naam wisten dus ik zei meteen Kos! Maar dat vonden ze maar raar dus daarna zei ik kymani dat vonden ze wel een leuke naam, dus hoop dat het hondje ook echt zo heet. Naar half uurtje was de band geplakt en konden we veder. Naja we hadden te vroeg gejuicht want de motor ging weer stuk! Dit keer zaten we bij een ander gezin te wachten tot de motor gemaakt werd en ze wilde daar 50 shilling voor, prima maar dat trekken we wel mooi van de prijs van de pikipiki driver af want het is tenslotten zijn motor! Naar 3 kwartier gingen we weer veder, we begon langzaam te beseffen dat hij er al langs was gereden dus ik honderd keer zeggen dat we verkeerd zitten maar die man was zo koppig! Naar een tijdje werd ik een beetje pist want we ware ondertussen al in malava dat ligt voor bij ons project in coconcorner. Dus ik zei tegen die man dat ie echt verkeerd zat deze keer wat bozer. Hij stopte de motor en ging het vragen, en ja hoor tuurlijk hadden wij gelijk! Hij draaide ze motor en begon weer te rijden. Echt 5 meter van malava vandaan ging ze motor weer stuk! Eva en ik hadden echt geen zin om weer te moeten wachten het was ondertussen al kwart voor 3 ofso dus we ware al 2 uur onderweg! We gaven de pikipiki driver ze geld want hadden geen zin in gedoe en die reed maar snel weg op ze kapotte motor want hij was bang voor
deze 2 moezoengoes. We probeerde Rose te bellen maar die nam niet op en Eva der mobiel was leeg en zei had de anderen nummers. Dus begonnen maar te lopen in de hitte met alle boodschappen, het was 3 kilomoter vanaf daar. Uiteindelijk op het project ware we uitgedroogd en gehongerd maar we hadden het gered! We moesten wel lachen om heel ervaring, moest ons weer overkomen he. Morgen gaan we weer naar kisumu om daar vlieg tickets te regelen voor Eva der ouders en we hebben besloten dat we er een dagje achteraan plakken voor te chillen, heb er zin in! In Kisumu zal ik jullie vertellen over hoe mooi het daar is, echt een leuke stad. Nu ga ik weer lekker naar het schooltje om les te geven. Ohja en niet vergeten God is good all the time, all the time god is good and that is his nature. Wauw... dat word hier ons elke dag gezegt we worden gehersenspoeld denk ik haha.

  • 06 Februari 2014 - 15:20

    Esther:

    Haha was wel leuk als er daar een hondje rondliep met de naam Kos....
    Wat een avontuur daar met die motorrijders. Have fun in Kisumu, zelfde hotel?

  • 06 Februari 2014 - 23:10

    Ron:

    Haha, wil je nog wel ooit bij mij achterop de motor?

  • 11 Februari 2014 - 21:23

    Youki:

    hahaha Die Robin! Moezoengoes!! wat een leuke naam voor blanke! leuk om te lezen! veel plezier! xx

  • 25 Februari 2014 - 10:57

    Maud DARE2Go:

    Hoi Robin,
    Leuk om wat van je te lezen, klinkt alsof jullie het goed naar jullie zin hebben.
    Succes met werken en de leuke activiteiten!

    Groetjes,
    Maud

  • 25 Februari 2014 - 10:58

    Floor DARE2GO:

    Hoi Robin,

    Jullie maken wat mee daar haha! maar 3 keer wachten op een kapotte motor lijkt mij ook een beetje overdreven. Geniet ervan en we spreken elkaar snel weer.
    Groetjes Floor

  • 02 Februari 2017 - 23:21

    Noah:

    hahaha gekkie super leuk!! Moet jouw weer overkome he. Echt wel heel vet haha. Doe de groetjes daar en voorzichtig op pikipikizikerikies's he!!!! (haha bedoel die scootertjes jwz) xxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Shikusa

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

03 April 2014

Last days in Paradise

26 Maart 2014

Tijd vliegt!

06 Februari 2014

Kenia op zen best!

30 Januari 2014

time to relax

21 Januari 2014

De eerste week bij de kinderen<3
Robin

Dit gaat over mijn tripje naar Kenia.

Actief sinds 07 Jan. 2014
Verslag gelezen: 339
Totaal aantal bezoekers 20841

Voorgaande reizen:

07 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: